Informacja o pracach biura Spółdzielni na 3 i 4 kwartał 2024 roku.

    ZARZĄD:

  • zwołaliśmy 2 Walne Zgromadzenia, i zatwierdzaliśmy na nim pięć zaległych sprawozdań finansowych Spółdzielni od 2019-2023.
  • utworzyliśmy Dział Księgowości od 1 lipca 2024. Działu księgowego nie było 01.01.2024 r.
  • uniknęliśmy kar z Urzędu Skarbowego, za spóźnione złożenie sprawozdań finansowych, złożony został czynny żal i uznany przez US.
  • opracowaliśmy i doprowadziliśmy do zatwierdzenia przez Radę Nadzorczą nowych, urealnionych stawek zaliczek na wszystkie elementy składowe kosztów utrzymania lokali na naszym Osiedlu.
  • wynegocjowaliśmy z bankami korzystne oprocentowanie lokat na znaczne środki z funduszy remontowych , które wykorzystamy w 2025 roku na zrealizowanie planowanych remontów
  • wynegocjowaliśmy bezpieczną i korzystną dla SM Wilga 2000 umowę z Ed Invest na ich nową budowę służebności przesyłu energii elektrycznej, energii cieplnej i Tele- mediów.
  • przygotowanie dokumentacji i negocjacje z VEOLIĄ możliwości podłączenia ogrzewania „miejskiego” do segmentów ogrzewanych gazem.
  • przygotowanie dokumentacji do podpisania umowy z Veolią na optymalizację kosztów ogrzewania – możliwa oszczędność 10%.
  • ZADANIA NA 4 KWARTAŁ:
  • PRZYGOTOWAĆ W POŁOWIE GRUDNIA PROWIZORIUM WYNIKU ZA 2024R.
  • PRZYGOTOWAĆ DO KOŃCA ROKU WERSJĘ ROBOCZĄ PLANU REMONTOWO - BUDOWLANEGO NA2025R.
  • PRZYGOTOWAĆ DO KOŃCA STYCZNIA 2025 WERSJĘ ROBOCZĄ PLANU FINANSOWO-GOSPODARCZEGO NA 2025R.
  • PRZYGPOTOWANIE ZMIAN W REGULAMINIE ROZLICZANIA KOSZTÓW CO I CW.
  • UZYSKAĆ WARUNKI TECHNICZNE PODŁĄCZENIA NOWEGO WĘZŁA C.O. I CW NA SEGMENTACH PRZY UL. WITWICKIEGO.
  • PODPISAĆ UMOWĘ NA OPTYMALIZACJĘ KOSZTÓW OGRZEWANIA W RAMACH PROGRAMU VEOLII „OPTIGO”.

    DZIAŁ KSIĘGOWY:

  • przygotowaliśmy nowe ustawienia schematu dla przypisu kosztów.
  • dokonaliśmy niezbędnych zmian w naszym systemie księgowym „Proxima”.
  • rozliczenie zaległych mediów za 2023 r.
  • uruchomiliśmy nowe moduły systemu „Proxima”.
  • przygotowaliśmy automatyczny system naliczania nowych zaliczek w oparciu o indywidualne zużycie mieszkańców i przewidywane podwyżki mediów na które nie ma wpływu Spółdzielnia.
  • ZADANIA NA 4 KWARTAŁ:
  • zmiana systemu rozliczeń c.w. i c.o.
  • zmiana prezentacji rozliczeń i wyliczeń zaliczek mediów i innych opłat

    ADMINISTRACJA:

  • przygotowanie dokumentów do Walnych Zebrań Członków S.M.
  • przygotowanie dokumentów do zmian w KRS – nowy skład Rady Nadzorcze j, przygotowanie dokumentów do zmian w KRS Prezesa Zarządu.
  • przygotowanie dokumentów do zgłoszeń w KRS – przyjętych przez WZC sprawozdań finansowych Spółdzielni za lata 2019-2023.
  • współpraca z Zarządem i Działem Księgowym.
  • obsługa mieszkańców.
  • udzielanie informacji o stanach rozliczeń z mieszkańcami.
  • przygotowanie dokumentów do wyodrębnień. Na wnioski członków, którym przysługuje spółdzielcze własnościowe prawa do lokali mieszkalnych i użytkowych, na podstawie art. 17 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, ustanawianie odrębnej własności lokali wraz z udziałem w prawie nieruchomości gruntowej przystąpiliśmy do przekształcenia w prawo odrębnej własności 5 lokali mieszkalnych i 1 miejsca postojowego.
  • przyjmowanie zgłoszeń awarii i wniosków od mieszkańców.
  • prowadzenie, rejestrowanie korespondencji wychodzącej i przychodzącej.
  • ZADANIA NA 4 KWARTAŁ:
  • kontynuacja przekształceń w prawo odrębnej własności lokali mieszkalnych, miejsc postojowych i garaży.
  • bieżąca obsługa mieszkańców.
  • terminowa realizacja zgłoszonych przez mieszkańców wniosków.

    DZIAŁ TECHNICZNY:

  • przygotowanie zapytań ofertowych, analiza ofert i wyłonienie wykonawców do okresowych kontroli technicznych tj. przeglądu instalacji gazowej i wentylacyjnej w lokalach mieszkalnych, użytkowych i garażach.
  • przygotowanie zapytań ofertowych, analiza ofert i wyłonienie wykonawców do okresowego badania węży hydrantowych i remontu gaśnic.
  • wykonywanie bieżących przeglądów placów zabaw.
  • bieżąca kontrola jakości sprzątania budynków Osiedla.
  • bieżąca kontrola jakości utrzymania terenów zielonych Osiedla.
  • bieżąca kontrola obsługi portierskiej Osiedla.
  • przyjmowanie zgłoszeń awarii i wniosków od mieszkańców, analiza i obsługa złożeń oraz wniosków, delegowanie spraw do firmy konserwacyjnej oraz stałych dostawców usług na terenie Osiedla.
  • weryfikacja i nadzór nad usuwaniem bieżących awarii przez firmy konserwacyjnej oraz stałych dostawców usług.
  • obsługa systemu szlabanów, dostępu do osiedla i nadzór nad funkcjonowaniem systemu.
  • prowadzenie dokumentacji technicznej budynków m.in. książki obiektu budowlanego, dokumentacja techniczna budynków.
  • nadzór i kontrola nad wykonywaniem niezbędnych czynności urządzeń pod nadzorem UDT (m.in. dźwigi osobowe, zbiorniki ciśnieniowe w węzłach).
  • ZADANIA NA 4 KWARTAŁ:
  • KONTYNUACJA WYKONYWANYCH ZADAŃ I REALIZACJA ZGŁOSZEŃ MIESZKAŃCÓW

    DZIAŁ REMONTOWY:

  • przygotowanie i doprowadzenie do zatwierdzenia przy udziale Rad Nieruchomości planów remontowych przez Radę Nadzorczą na wszystkich Nieruchomościach, na około 1,8 mln złotych.
  • przygotowanie dokumentacji (specyfikacji technicznych, zakresu, przedmiarów, opracowanie technologii) i przeprowadzenie postępowań przetargowych oraz zapytań ofertowych.
  • wyłonienie w postepowaniach przetargowych i zapytaniach ofertowych wykonawców na wykonanie roboty remontowe o wartości około 1,3 mln złotych.
  • nadzór nad wykonywaniem robót remontowych, rozliczanie wykonawców z jakości robót, terminów wykonania, jakości robót.
  • optymalizacja zakresów i kosztów robót remontowych celem osiągnięcia najlepszego efektu technicznego przy zrównoważonym wykorzystaniu środków z funduszów remontowych i celowych.
  • remonty trwają - nie straciliśmy sezonu remontowego.
  • ZADANIA NA 4 KWARTAŁ:
  • kontynuacja realizacji zakresu robót określonych w planach budowlano - remontowych.
  • zakończenie i rozliczenie robót budowlano - remontach będących w trakcie wykonania.
  • zamknięcie i rozliczenie końcowe robót budowlano - remontowych określonych w planach remontów na 2024 r.
  • przygotowanie planu robót budowlano - remontowych na 2025 r. ( około 4,2 mln) z zachowaniem optymalnego wykorzystania funduszów remontowych oraz celowych do utrzymania jak najlepszego stanu technicznego budynków.

    DZIAŁ PRAWNY:

  • prowadzenie sporów sądowych wobec dłużników zalegających z zapłatą opłata eksploatacyjnych.
  • prowadzenie postępowań egzekucyjnych po uzyskaniu prawomocnych rozstrzygnięć sądowych.
  • prowadzenie sporu sądowego z tytułu zaskarżenia uchwały o podziale SM Gocław Lotnisko.
  • prowadzenie sporów sądowych o opłaty z tytułu mienia przeciwko mieszkańcom „domków”.
  • rozwiązywanie bieżących problemów prawnych związanych z funkcjonowaniem Spółdzielni, w tym propozycji zmian w wewnętrznych uregulowaniach.
  • przygotowanie i udział w Walnym Zgromadzeniu członków – 19.10.2024 r.
  • przygotowanie zgłoszenia zmian do Krajowego Rejestru Sądowego i złożenie dokumentów do repozytorium KRS.
  • ZADANIA NA 4 KWARTAŁ:
  • kontynuowanie działalności związanej z egzekucją zaległości.
  • rozwiązywanie bieżących problemów prawnych związanych z funkcjonowaniem Spółdzielni.
  • kontynuowanie sporu sądowego z tytułu zaskarżenia uchwały o podziale SM Gocław Lotnisko.
  • kontynuowanie sporów sądowych o opłaty z tytułu mienia przeciwko mieszkańcom „domków”.

Szanowni Państwo, Spółdzielnia prowadzi wyważoną gospodarkę finansową, czego wyrazem jest bieżąca zdolność pokrywania wydatków związanych z działalnością Spółdzielni, zarówno mieszkaniową jak i pozostałą remontową. Utrzymujemy płynność finansową i posiadamy zdolność do realizacji wszelkich zobowiązań, a także w ocenie Zarządu nie występują żadne przesłanki, które wskazywałyby na niemożność kontynuacji działalności Spółdzielni.