Informacja o pracach biura Spółdzielni na 3 i 4 kwartał 2024 roku.

    ZARZĄD:

  • zwołaliśmy 2 Walne Zgromadzenia, i zatwierdzaliśmy na nim pięć zaległych sprawozdań finansowych Spółdzielni od 2019-2023.
  • utworzyliśmy Dział Księgowości od 1 lipca 2024. Działu księgowego nie było 01.01.2024 r.
  • uniknęliśmy kar z Urzędu Skarbowego, za spóźnione złożenie sprawozdań finansowych, złożony został czynny żal i uznany przez US.
  • opracowaliśmy i doprowadziliśmy do zatwierdzenia przez Radę Nadzorczą nowych, urealnionych stawek zaliczek na wszystkie elementy składowe kosztów utrzymania lokali na naszym Osiedlu.
  • wynegocjowaliśmy z bankami korzystne oprocentowanie lokat na znaczne środki z funduszy remontowych , które wykorzystamy w 2025 roku na zrealizowanie planowanych remontów
  • wynegocjowaliśmy bezpieczną i korzystną dla SM Wilga 2000 umowę z Ed Invest na ich nową budowę służebności przesyłu energii elektrycznej, energii cieplnej i Tele- mediów.
  • przygotowanie dokumentacji i negocjacje z VEOLIĄ możliwości podłączenia ogrzewania „miejskiego” do segmentów ogrzewanych gazem.
  • przygotowanie dokumentacji do podpisania umowy z Veolią na optymalizację kosztów ogrzewania – możliwa oszczędność 10%.
  • ZADANIA NA 4 KWARTAŁ:
  • PRZYGOTOWAĆ W POŁOWIE GRUDNIA PROWIZORIUM WYNIKU ZA 2024R.
  • PRZYGOTOWAĆ DO KOŃCA ROKU WERSJĘ ROBOCZĄ PLANU REMONTOWO - BUDOWLANEGO NA2025R.
  • PRZYGOTOWAĆ DO KOŃCA STYCZNIA 2025 WERSJĘ ROBOCZĄ PLANU FINANSOWO-GOSPODARCZEGO NA 2025R.
  • PRZYGPOTOWANIE ZMIAN W REGULAMINIE ROZLICZANIA KOSZTÓW CO I CW.
  • UZYSKAĆ WARUNKI TECHNICZNE PODŁĄCZENIA NOWEGO WĘZŁA C.O. I CW NA SEGMENTACH PRZY UL. WITWICKIEGO.
  • PODPISAĆ UMOWĘ NA OPTYMALIZACJĘ KOSZTÓW OGRZEWANIA W RAMACH PROGRAMU VEOLII „OPTIGO”.

    DZIAŁ KSIĘGOWY:

  • przygotowaliśmy nowe ustawienia schematu dla przypisu kosztów.
  • dokonaliśmy niezbędnych zmian w naszym systemie księgowym „Proxima”.
  • rozliczenie zaległych mediów za 2023 r.
  • uruchomiliśmy nowe moduły systemu „Proxima”.
  • przygotowaliśmy automatyczny system naliczania nowych zaliczek w oparciu o indywidualne zużycie mieszkańców i przewidywane podwyżki mediów na które nie ma wpływu Spółdzielnia.
  • ZADANIA NA 4 KWARTAŁ:
  • zmiana systemu rozliczeń c.w. i c.o.
  • zmiana prezentacji rozliczeń i wyliczeń zaliczek mediów i innych opłat

    ADMINISTRACJA:

  • przygotowanie dokumentów do Walnych Zebrań Członków S.M.
  • przygotowanie dokumentów do zmian w KRS – nowy skład Rady Nadzorcze j, przygotowanie dokumentów do zmian w KRS Prezesa Zarządu.
  • przygotowanie dokumentów do zgłoszeń w KRS – przyjętych przez WZC sprawozdań finansowych Spółdzielni za lata 2019-2023.
  • współpraca z Zarządem i Działem Księgowym.
  • obsługa mieszkańców.
  • udzielanie informacji o stanach rozliczeń z mieszkańcami.
  • przygotowanie dokumentów do wyodrębnień. Na wnioski członków, którym przysługuje spółdzielcze własnościowe prawa do lokali mieszkalnych i użytkowych, na podstawie art. 17 ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, ustanawianie odrębnej własności lokali wraz z udziałem w prawie nieruchomości gruntowej przystąpiliśmy do przekształcenia w prawo odrębnej własności 5 lokali mieszkalnych i 1 miejsca postojowego.
  • przyjmowanie zgłoszeń awarii i wniosków od mieszkańców.
  • prowadzenie, rejestrowanie korespondencji wychodzącej i przychodzącej.
  • ZADANIA NA 4 KWARTAŁ:
  • kontynuacja przekształceń w prawo odrębnej własności lokali mieszkalnych, miejsc postojowych i garaży.
  • bieżąca obsługa mieszkańców.
  • terminowa realizacja zgłoszonych przez mieszkańców wniosków.

    DZIAŁ TECHNICZNY:

  • przygotowanie zapytań ofertowych, analiza ofert i wyłonienie wykonawców do okresowych kontroli technicznych tj. przeglądu instalacji gazowej i wentylacyjnej w lokalach mieszkalnych, użytkowych i garażach.
  • przygotowanie zapytań ofertowych, analiza ofert i wyłonienie wykonawców do okresowego badania węży hydrantowych i remontu gaśnic.
  • wykonywanie bieżących przeglądów placów zabaw.
  • bieżąca kontrola jakości sprzątania budynków Osiedla.
  • bieżąca kontrola jakości utrzymania terenów zielonych Osiedla.
  • bieżąca kontrola obsługi portierskiej Osiedla.
  • przyjmowanie zgłoszeń awarii i wniosków od mieszkańców, analiza i obsługa złożeń oraz wniosków, delegowanie spraw do firmy konserwacyjnej oraz stałych dostawców usług na terenie Osiedla.
  • weryfikacja i nadzór nad usuwaniem bieżących awarii przez firmy konserwacyjnej oraz stałych dostawców usług.
  • obsługa systemu szlabanów, dostępu do osiedla i nadzór nad funkcjonowaniem systemu.
  • prowadzenie dokumentacji technicznej budynków m.in. książki obiektu budowlanego, dokumentacja techniczna budynków.
  • nadzór i kontrola nad wykonywaniem niezbędnych czynności urządzeń pod nadzorem UDT (m.in. dźwigi osobowe, zbiorniki ciśnieniowe w węzłach).
  • ZADANIA NA 4 KWARTAŁ:
  • KONTYNUACJA WYKONYWANYCH ZADAŃ I REALIZACJA ZGŁOSZEŃ MIESZKAŃCÓW

    DZIAŁ REMONTOWY:

  • przygotowanie i doprowadzenie do zatwierdzenia przy udziale Rad Nieruchomości planów remontowych przez Radę Nadzorczą na wszystkich Nieruchomościach, na około 1,8 mln złotych.
  • przygotowanie dokumentacji (specyfikacji technicznych, zakresu, przedmiarów, opracowanie technologii) i przeprowadzenie postępowań przetargowych oraz zapytań ofertowych.
  • wyłonienie w postepowaniach przetargowych i zapytaniach ofertowych wykonawców na wykonanie roboty remontowe o wartości około 1,3 mln złotych.
  • nadzór nad wykonywaniem robót remontowych, rozliczanie wykonawców z jakości robót, terminów wykonania, jakości robót.
  • optymalizacja zakresów i kosztów robót remontowych celem osiągnięcia najlepszego efektu technicznego przy zrównoważonym wykorzystaniu środków z funduszów remontowych i celowych.
  • remonty trwają - nie straciliśmy sezonu remontowego.
  • ZADANIA NA 4 KWARTAŁ:
  • kontynuacja realizacji zakresu robót określonych w planach budowlano - remontowych.
  • zakończenie i rozliczenie robót budowlano - remontach będących w trakcie wykonania.
  • zamknięcie i rozliczenie końcowe robót budowlano - remontowych określonych w planach remontów na 2024 r.
  • przygotowanie planu robót budowlano - remontowych na 2025 r. ( około 4,2 mln) z zachowaniem optymalnego wykorzystania funduszów remontowych oraz celowych do utrzymania jak najlepszego stanu technicznego budynków.

    DZIAŁ PRAWNY:

  • prowadzenie sporów sądowych wobec dłużników zalegających z zapłatą opłata eksploatacyjnych.
  • prowadzenie postępowań egzekucyjnych po uzyskaniu prawomocnych rozstrzygnięć sądowych.
  • prowadzenie sporu sądowego z tytułu zaskarżenia uchwały o podziale SM Gocław Lotnisko.
  • prowadzenie sporów sądowych o opłaty z tytułu mienia przeciwko mieszkańcom „domków”.
  • rozwiązywanie bieżących problemów prawnych związanych z funkcjonowaniem Spółdzielni, w tym propozycji zmian w wewnętrznych uregulowaniach.
  • przygotowanie i udział w Walnym Zgromadzeniu członków – 19.10.2024 r.
  • przygotowanie zgłoszenia zmian do Krajowego Rejestru Sądowego i złożenie dokumentów do repozytorium KRS.
  • ZADANIA NA 4 KWARTAŁ:
  • kontynuowanie działalności związanej z egzekucją zaległości.
  • rozwiązywanie bieżących problemów prawnych związanych z funkcjonowaniem Spółdzielni.
  • kontynuowanie sporu sądowego z tytułu zaskarżenia uchwały o podziale SM Gocław Lotnisko.
  • kontynuowanie sporów sądowych o opłaty z tytułu mienia przeciwko mieszkańcom „domków”.

Szanowni Państwo, Spółdzielnia prowadzi wyważoną gospodarkę finansową, czego wyrazem jest bieżąca zdolność pokrywania wydatków związanych z działalnością Spółdzielni, zarówno mieszkaniową jak i pozostałą remontową. Utrzymujemy płynność finansową i posiadamy zdolność do realizacji wszelkich zobowiązań, a także w ocenie Zarządu nie występują żadne przesłanki, które wskazywałyby na niemożność kontynuacji działalności Spółdzielni.

Informacja o stanie prawnym Spółdzielni

Szanowni Państwo,
Spółdzielnia "Wilga 2000" została utworzona w wyniku podziału Spółdzielni Mieszkaniowej "Gocław-Lotnisko". Od tego czasu trwa spór sądowy dotyczący legalności tego podziału. Sąd już kilka razy podejmował w tej sprawie różne decyzje. Obecnie trwa apelacja od wyroku z dnia 14 października 2022 r., który unieważnił podział spółdzielni.
Ze względu na powyższe i liczne pytania ze strony mieszkańców, przygotowaliśmy dla Państwa specjalną informację prawną przygotowaną przez adwokata.

Szczegółowe informacje znajdą Państwo w załączniku: Informacja o aktualnym stanie prawnym Spółdzielni.

Harmonogram przeglądów instalacji gazowej i wentylacyjnej

Szanowni Państwo
Spółdzielnia Mieszkaniowa "Wilga 2000” informuje, że od dnia 12 listopada 2024 r. będzie dokonywany przegląd instalacji gazowej i wentylacyjnej. Wykonanie przeglądów jest obowiązkowe zgodnie z ustawą Prawo Budowlane (Dz.U. 1994 nr 89 poz.414. Ustawa z dnia 7 lipca 1994).

    Obowiązek udostępnienia lokalu do przeglądu określają:
  • Ustawa o spółdzielniach mieszkaniowych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1465) – Prawa i obowiązki członków Spółdzielni
  • Ustawa z dnia24.06.1994r. o własności lokali (Dz. U. nr 85 poz. 388 art. 13 ust 2) –Prawa i obowiązki właścicieli lokali

W przypadku nie udostepnienia lokalu/garażu do kontroli lub uniemożliwienia jej przeprowadzenia właściciel lokalu będzie zobowiązany do jej wykonania na własny koszt i dostarczenia protokołu pokontrolnego do Spółdzielni.

    Harmonogram przeglądów:
  • 12 (wtorek) listopada 2024 r.:
    - Szkoły Orląt 1 - godz. 9:00-12:00
    - Szkoły Orląt 5 - godz. 9:00-11:00
    - II termin - wszystkie ww. budynki w dniu 25 (poniedziałek) listopad godz. 17:00-20:00
  • 13 (środa) listopada 2024 r.:
    - Szkoły Orląt 4 - godz. 9:00-13:00
    - II termin w dniu 25 (poniedziałek) listopad godz. 17:00-20:00
  • 14 (czwartek) listopada 2024 r.:
    - Św.Partyka 2 - godz. 9:00-11:00
    - II termin w dniu 26 (wtorek) listopad godz. 17:00-18:00
  • 15 (piątek) listopada 2024 r.:
    - Cichociemnych 1 - godz. 9:00-10:00
    - Cichociemnych 3 - godz. 9:00-11:00
    - Cichociemnych 4 - godz. 10:00-12:00
    - II termin - wszystkie ww. budynki w dniu 26 (wtorek) listopad godz. 18:00-19:00
  • 18 (poniedziałek) listopada 2024 r.:
    - Cichociemnych 8 - godz. 9:00-10:00
    - Cichociemnych 10 - godz. 10:00-11:00
    - Cichociemnych 12 - godz. 11:00-12:00
    - II termin - wszystkie ww. budynki w dniu 26 (wtorek) listopad godz. 19:00-20:00
  • 19 (wtorek) listopada 2024 r.:
    - Burzyńskiego 1 - godz. 9:00-11:00
    - Burzyńskiego 5 - godz. 9:00-13:00
    - II termin - wszystkie ww. budynki w dniu 27 (środa) listopad godz. 17:00-18:00
  • 20 (środa) listopada 2024 r.:
    - Rychtera 1 - godz. 9:00-9:30
    - Rychtera 3 - godz. 9:30-10:00
    - Rychtera 5 - godz. 10:00-10:30
    - Rychtera 7 - godz. 10:30-11.00
    - II termin - wszystkie ww. budynki w dniu 27 (środa) listopad godz. 16:00-17:00
  • 21 (czwartek) listopada 2024 r.:
    - Witwickiego 3 - godz. 9:00-11.00
    - Witwickiego 6 - godz. 9:00-9:30
    - Witwickiego 8 - godz. 9:30-10:00
    - Witwickiego 12 - godz. 9:30-10:00
    - Witwickiego 34 - godz. 10:00 10:30
    - Witwickiego 36 - godz. 10.00-10:30
    - Witwickiego 38 - godz. 10:30-11:00
    - Witwickiego 40 - godz. 10:30-11:00
    - Witwickiego 42 - godz. 11:00-12:00
    - Witwickiego 44 - godz. 11:00-12:00
    - II termin - wszystkie ww. budynki w dniu 27 (środa) listopad godz. 18:00-19:30
  • 22 (piątek) listopada 2024 r.:
    - Pisarka 2 - godz. 9:00-11:00
    - Pisarka 4 - godz. 9:00-11:00
    - II termin - wszystkie ww. budynki w dniu 27 (środa) listopad godz. 20:00-20:30

Przeglądaj wcześniejsze - Aktualności

Fundusz remontowy Windy

Wprowadzenie Funduszu Remontowego Windy spowodowało wiele dyskusji i niesnasek. W związku z tym wyjaśniamy jakie są podstawy merytoryczne i prawne obciążania mieszkańców danej Nieruchomości, nawet gdy dany budynek nie ma windy, kosztami modernizacji (brak możliwości naprawy) lub wymiany (brak możliwości naprawy) windy.

Czytaj dalej

Ochrona Osiedla

Od początku powstania Osiedla „Wilga 2000" mieszkańcy zgłaszali o podpisanie umowy na ochronę osiedla.
Ze względu na rosnące koszty (szybki wzrost płacy minimalnej), została zmieniona forma z ochrony na usługę portierską oraz z pełno dobowej na od 16.00 do 8.00 rano i w dni wolne od pracy biura Spółdzielni.

Czytaj dalej

Zmiana porządku obrad WZC

W związku z wnioskiem złożonym przez członków naszej spółdzielni (na podstawie § 58 ust. 2-4 Statutu Spółdzielni), Zarząd informuje o zmianie porządku obrad nadchodzącego Walnego Zgromadzenia Członków Spółdzielni Mieszkaniowej „Wilga 2000".

Czytaj dalej

WZC 2024

Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej "Wilga 2000" zwołuje na dzień 19 października 2024 roku na godz. 9.00 WALNE ZGROMADZENIE CZŁONKÓW Spółdzielni Mieszkaniowej "WILGA 2000". Zebranie odbędzie się w Szkole Podstawowej nr 402 przy ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego 22 w Warszawie.
Mandaty wydawane będą od godz. 8.30.

Czytaj dalej

      1 2 3 4 5 6 7 8 9 10       Przeglądasz: 1 / 27